Even voorstellen: De nieuwe Secretaris van SV Baarn

Mijn naam is Tim van Beers en ben 42 jaar. In 2007 ben ik met mijn vrouw Mylee vanuit Hilversum naar Baarn verhuisd en hebben we onze draai hier goed kunnen vinden.

We hebben een dochter van 8 genaamd Anne-Mae en een zoon Gyan die 11 jaar oud is. Beiden zitten op de Montinischool. Gyan voetbalt sinds 2016 bij SV Baarn en speelt nu in de JO13-2. Hij heeft het erg naar zijn zin en ik vind het altijd weer een voorrecht om er straks weer in het weekend erbij te kunnen zijn. Eerder heb ik een jaar Gyan zijn Team mogen coachen en help nu af en toe de hoofdcoach van zijn team als daar hulp bij nodig is. Eerlijk gezegd vind ik dat er niks mooiers is dan het allemaal van zo dichtbij mee te mogen maken.

Sinds vorig jaar ben ik in de rol gestapt van Jeugd coördinator voor de JO12 en JO13. Het is geen ingewikkelde rol die erg tijdrovend is, maar juist leuk omdat je de spil bent tussen de jeugd, hun ouders en de Technische Commissie.

De reden dat ik ja heb gezegd tegen de rol van Secretaris voor SV Baarn is omdat de club veel plezier brengt voor haar leden en een belangrijke sociale rol heeft. Bovendien heb ik een Sabbatical en is er nu ook echt de gelegenheid om aandacht te schenken aan SV Baarn.

Zolang er nog geen avontuur op mijn pad komt kan ik extra helpen om op diverse vlakken flinke stappen te maken.

Werving Commissieleden

Zo zit een deel van de winst voor de club enerzijds in het verhogen van de vrijwilligersparticipatie, want zonder vrijwilligers kun je immers geen club draaiende houden. De leden mogen zeker een bepaalde kwaliteitsverwachting hebben, maar zonder een actieve betrokkenheid van de leden loop je telkens weer achter de feiten aan. De werving van commissieleden zal ik me dan ook zijdelings tegenaan bemoeien.

Sponsoring

Anderzijds zit de winst voor de club in het verhogen van de financiële middelen door bijvoorbeeld sponsoring, kantineomzet en ledenaantallen. Want met een krapte in budget én ledenaantallen is het wel erg lastig om de zaken echt goed voor elkaar te krijgen.

De afgelopen periode is het op financieel gebied met COVID-19 natuurlijk al helemaal lastig om alle begrotingen dicht te krijgen. Nu is dit geen unicum en zie ik dit niet alleen bij SV Baarn. De afgelopen jaren heb ik veel mogen werken aan het coachen van sales professionals, de werving hiervan en het bewaken van de leadgeneratie bij opdrachtgevers als Mercedes-Benz, LeasePlan en Peugeot. Ondanks dat het klinkende namen zijn, ervaar je hier ook dat de dagelijkse operatie bij menigeen zorgt voor een remmende werking als het gaat om het actief binnenhalen van nieuwe partners of bij het vergroten van de samenwerking met bestaande klanten. Daarnaast hebben organisaties veelal behoefte aan de juiste structuur voor marktbewerking met voldoende focus, resultaatgerichte coaching en heldere rapportages. Zeker als de “spontane vraag” uit de markt even tegenzit, wordt de behoefte al snel noodzaak.

Inspirerend

Met de ambitieuze plannen die SV Baarn heeft, heb ik besloten mijn kennis en ervaring in te zetten en te helpen bouwen aan een organisatie die structureel nieuwe sponsoren werft en de bestaande weet uit te bouwen door telkens weer nieuwe waarde te blijven toevoegen voor de partners.

Inmiddels hebben we Arjan Dijk (Digital Marketeer- KNVB) en Martijn Szepesi (SalesForce Guru) bij de Groeicommissie en helpen zij bij de conceptontwikkeling en het ontwikkelen van diverse campagnes. Voor de Sponsorcommissie zijn Tim Nijhof (Business Consultant) en Nada Metwalli (Achmea Investment Management) inmiddels aangehaakt. Die inspireren mij enorm en het is verschrikkelijk leuk om met zo’n divers team te mogen werken. We zoeken nog 2 leden voor de Sponsorcommissie, dus twijfel niet om een seintje te geven als je er vragen over hebt. Het is naast een noodzaak voor SV Baarn ook nog eens hartstikke leuk om weer nieuwe mensen te leren kennen.